آخرین اخبار

خبر خوب | استارت هوش مصنوعی رسماً در کهگیلویه و بویراحمد زده شد

در استان کهگیلویه و بویراحمد رسماً به همت بسیج سازندگی هوش مصنوعی و استفاده کاربردی از آن عملیاتی شد.

اشتراک گذاری
02 دی 1402
کد مطلب : 10575

به گزارش توازن و به نقل از خبرگزاری فارس از یاسوج؛ اکنون موضوع روز دنیا هوش مصنوعی است و همه کشورهای جهان به دنبال ارتقا جایگاه خود در هوش مصنوعی هستند.

در ایران نیز شرکت‌های دانش بنیان به جد در حال تلاش هستند تا اینکه از قافله جهانی هوش مصنوعی عقب نمانند.

در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز رسماً به همت بسیج سازندگی استان هوش مصنوعی و استفاده کاربردی از آن در استان عملیاتی شد.

امروز و با حضور رئیس بسیج سازندگی استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین مدیرکل فناوری اطلاعات و یکی از نخبگان استان که در شرکتی دانش بنیان فعالیت می‌کند تفاهم‌نامه‌ای امضا شد تا به واسطه آن کهگیلویه و بویراحمد به صورت عملیاتی در حوزه هوش مصنوعی ورود پیدا کند.

به گزارش فارس به همت نخبه و دانشمند جوان کهگیلویه و بویراحمد عباس اسفندیاری ستون‌های هوشمند در سطح شهر یاسوج راه اندازی خواهد شد که در زمینه‌های مختلف کاربردهای زیادی دارد.

ستون هوشمند مجموعه‌ای از خدمات است که تجهیزات الکترونیکی و مخابراتی را در خودش جای می‌دهد و به وسیله آن شهر یاسوج به عنوان شهر هوشمند معرفی خواهد شد.

در همه حوزه‌ها از جمله ترافیک شهری و کنترل و پایش شهر کاربرد خواهد داشت و در فازهای بعدی استفاده‌های بیشتری از آن می‌شود از جمله اینکه می‌تواند برای ترافیک شهر یاسوج در آینده برنامه‌ریزی داشته باشد و گره‌های ترافیکی را تحلیل و تفسیر کرده و برای رفع آن برنامه ارائه کند.

در نشست سه جانبه تفاهم‌نامه ستون‌های هوشمند در شهر یاسوج سرهنگ حسن رضایی رئیس بسیج رسانه سازندگی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: مقام معظم رهبری در این خصوص فرمان صادر کرده و نباید کشور و استان ما در حوزه هوش مصنوعی عقب بیفتد.

وی گفت: در آینده خدمات گسترده تری ارائه می‌شود و زیرساخت‌های این طرح فراهم می‌شود همچنین مجموعه استانداری و برنامه و بودجه نیز همکاری لازم را داشته‌اند و اداره کل فناوری اطلاعات هم ناظر این طرح خواهد بود ما نیز در بسیج سازندگی بانی آن می‌شویم و با این طرح ۲۰ خدمت در یاسوج ارائه خواهد شد.

پایان پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =